Visie & werkwijze

Stichting Tussen de Middag gaat uit van hetgeen het kind nodig heeft. Een prettige vorm van opvang waar kinderen graag komen en graag naar toe gaan en waar ze zichzelf kunnen zijn. Waar een kind zich veilig en geborgen voelt, waar we kinderen als uniek beschouwen en de kinderen het waard zijn om gehoord en gezien te worden.

Stichting Tussen de Middag

Ieder kind hoort zich tijdens het overblijven veilig en geborgen te voelen, dit is de basis voor ieder kind en de essentie van onze visie. Wanneer een kind zich prettig voelt dan zal het kind zich verder kunnen ontwikkelen.

Ieder kind is anders, dus uniek en moet zichzelf kunnen zijn tijdens het overblijven. Het is daarom belangrijk dat we ieder kind in zijn/haar waarde laten en ingaan op de wensen en behoeften van ieder kind. Dit doen we door goed naar ieder kind te luisteren. Hierbij hanteren we de visie van Janusz Korczak. Korczak beschrijft dat kinderen rechten hebben die gerespecteerd moeten worden en kinderen mogen zijn wie ze zijn. Wederzijds respect, vertrouwen en vergeving zijn hierbij van groot belang. Korczak ziet kinderen dan ook als een mini-maatschappij, waarin kinderen in samenspraak met andere kinderen beslissingen mogen maken, waar machtsvrije relaties bestaan en het recht op het bewust beleven van een verantwoorde dag.

Stichting Tussen de Middag

Bovenstaande visie en werkwijze dragen bij dat kinderen met veel plezier overblijven, een fijne en gezellige tijd beleven, er graag naar toe gaan en de aandacht krijgen die ze verdienen!

Stichting Tussen de Middag

Zie voor meer informatie over onze visie & werkwijze:

(Het nieuwe Pedogigsche beleidsplan van Stichting Tussen de Middag van schooljaar 2018  - 2019 wordt binnenkort hier gepubliceerd)