Overblijfnieuws

Het actuele overblijfnieuws van Stichting Tussen de Middag vindt u hier!

Like & volg onze Facebookpagina voor nog meer nieuws!

31 maart 2024
Vrolijk Pasen!

🐰🐣🌸

20 maart 2024
 In memoriam Angelien Schiepers

Met groot verdriet, maar ook in diepe bewondering voor de wijze waarop zij haar strijd heeft gestreden geven wij kennis dat Angelien Schiepers, overblijfkracht van basisschool Brede school de Bron, op 18 maart 2024 jl. is overleden.

Angelien was sinds september 2021 een toegewijde overblijfkracht op basisschool Brede school de Bron in Neerbeek. Tevens is ze de moeder van Nadeschka Schiepers, de overblijfcoördinator van de Bron. Als rasechte Maastrichtenaar in een overblijfteam bestaande uit mensen uit Beek en omgeving, wist zij zich moeiteloos aan te passen mede dankzij haar geweldig gevoel voor humor. Het werken met kinderen bracht haar daarbij ontzettend veel geluk en plezier, ook omdat ze dit ook kon delen met haar dochter op de werkvloer.

Haar zorgzaamheid, humor en bovenal als mens zal ze enorm worden gemist. Rust zacht lieve Angelien 💫.

Wij wensen alle nabestaanden en in het bijzonder Nadeschka heel veel sterkte en kracht toe in deze ontzettende moeilijke tijd! 🌷

Er zal op school een gedenkplek worden ingericht voor Angelien, waar mensen hun medeleven kunnen tonen aan Nadeschka en haar familie.

Namens,
Stichting Tussen de Middag

9 februari 2024
 Alaaf!

Laat de confetti 🎊 maar dwarrelen, de polonaise in volle gang gaan en haal die kleurrijke kostuums 🎭 maar uit de kast! Geniet van de (carnavals)vakantie vol muziek & gezelligheid! 🇬🇭

25 januari 2024
 Expeditie: Ruzie

Gisteren gingen onze overblijfteams op expeditie 🧳 en verkenden ze de wereld van "ruzie". Samen hebben we ontdekt waar ruzies tussen kinderen vandaan komen, waarom ruzies soms onvermijdelijk zijn en vooral hoe we ze op een relaxte manier kunnen oplossen.

Met technieken als: het aanspreken op gedrag, begripvol luisteren, het "twee-keuzemenu" en informatie over de "alarmknop in de hersenen" is de gereedschapskist
🧰 van onze overblijfkrachten en overblijfcoördinatoren flink aangevuld!

De trainingen waren niet alleen heel erg leuk en boeiend, maar ook enorm leerzaam! Een grote dank aan Saskya Wiegel van Expeditie Opvoeden voor deze inspirerende sessies!
👍🏻

22 december 2023
Fijne feestdagen!

Wij wensen iedereen fijne feestdagen 🎄 en een gelukkig en gezond nieuwjaar! 🎆

Laat de kerstvakantie maar beginnen!

5 december 2023
Fijn sinterklaasfeest!

... Sinterklaasje, kom maar binnen met je Piet ... 🍪

Een fijn sinterklaasfeest voor iedereen! 🎁